Donderdag 8 September 2022 - Provinciehuis te Utrecht

Ronald Provoost

Ronald Provoost helpt organisaties al meer dan 20 jaar bij het in kaart brengen van enerzijds marktontwikkelingen en anderzijds de visies van medewerkers, klanten en stakeholders. Dit allemaal met het doel dat klanten hun beleidsbeslissingen op optimale informatie kunnen nemen. Zijn inhoudelijke drive is om precies die informatie uit mensen te krijgen die echt bijdraagt aan betere beslissingen van zijn klanten. Hierbij gaat het niet alleen om beheersing van technieken voor verzameling van deze informatie, maar ook de vertaalslag binnen organisaties, zodat het echt tot verandering leidt. Natuurlijk spelen rationele en emotionele componenten hierbij een rol. ‘Je snapt het pas als je het ziet.’ Een prachtige uitspraak van Neerlands beste voetballer ooit. Het klopt ook. Daarom kun je volgens Ronald alleen veranderingen teweegbrengen als je echt ziet wat mensen willen en als mensen dat zelf ook zien. Daar moet je goed onderzoek voor doen, en je moet begrijpen wat je onderzoekt. Daar gaat hij voor.

Ronald kan voor deze concrete vertaalslag niet alleen zijn ervaring meenemen van meer dan 20 jaar als adviseur, maar ook als ondernemer en directeur (o.a. USP Marketing Consultancy). Op het ogenblik is hij aangesloten bij H3ROES (H3ROES is een coöperatieve vereniging van professionals die samen Nederland klantgerichter willen maken. Die professionals geloven in een ander economisch model, waarin positieve belevingen van mensen, in hun rol als klant of medewerker, zorgen voor duurzame creatie van waarde). Ronald in nu ook ad interim directeur bij Het Vergeten Kind (= goed doel gericht op kinderen in Nederland). Verder is hij betrokken bij adviestrajecten rondom bewonersinitiatieven (vanuit Nabij een samenwerkingsinitiatief om bewonersinitiatieven maximaal resultaat te laten behalen) en bij sensorvriendelijke gemeenten (een initiatief voor ondersteuning van gemeentes om er voor te zorgen dat senioren zo prettig mogelijk oud kunnen worden).